A nagy és a közepes méretű vállalatok, valamint szervezetek, hatóságok a technológiai fejlődésük szinte bármely fázisában kivétel nélkül szembesülnek a különféle referencia adatbázis, a törzsadatkezelés technológiai, folyamatszabályozási és szervezeti nehézségeivel.
Példaként vegyük az ügyféltörzset. Ezeknek a szervezeteknek nem az a legnagyobb problémája, hogy nincs ügyféladatuk, hanem az, hogy számos, egymástól általában független módon szerveződő rendszer tartalmazza azokat. Sokszor még ügyviteli rendszerből, online ügyfélszolgálati, CRM- vagy számlázórendszerből is több található egy vállalaton belül, nem is beszélve arról, amikor valamilyen akvizíció során újabb ügyfeleket, ügyféladatokat kellene konszolidálni a már meglévő rendszerek adataihoz.
Ha már a munkahelyén legalább egyszer felmerült hasonló eset, akkor bizonyosan órákig tudná sorolni a konszolidálatlanságból fakadó problémákat, legyen az ügyfélkiszolgálás, megrendeléskezelés, számlázás, tervezés, szegmentálás, szervezeti működés, kontrolling vagy akár riportok készítése, esetleg 360fokos ügyfélkép.
Hogyan lehetne ezt a problémahalmazt megoldani?
Az adott vállalat IT rendszereinek, illetve folyamatainak komplexitásától, valamint a kívánt cél elérésétől függően többféle szinten kínálunk megoldást a manuális szervezetileg szabályozottól a teljesen automata, adatminőség javulást biztosító konszolidáló megoldásig.
Az egyik általunk fejlesztett megoldás támogatja az MVM Next által kezelt teljes lakossági és üzleti ügyfelek gáz- és áramszolgáltatásához kapcsolódó egységes ügyféladat konszolidációt, és szolgálja ki többek között az online és a mobil rendszereket, melyek ügyfélkapun (KAÜ) valamint hagyományos regisztráción keresztül is elérhetők. A különböző forrásrendszerekből (SAP-kból, CRM rendszerből) kapott ügyféladatok konszolidációja lakossági ügyfelek esetén 4T, az üzleti ügyfelek esetén pedig hitelesítés alapú, természetesen számos adattisztítási és egységesítési lépésen túl. Több száz olyan vizsgáló, tisztító, összefűző algoritmust fejlesztettünk az évek során, amely egyedülállóan alkalmazkodik a hazai nyelvi, területi és névhasználati esetekhez, egyúttal felkészítve újabb és újabb rendszerek bekapcsolására, migrálására, akvizíciókra. A konszolidációt követően a kialakuló egységes ügyféltörzs biztos alapot ad a különböző online csatornákon keresztüli professzionális ügyfélélményhez, valamint „melléktermékként” számos lista segíti a rendszer által felismert, forrásrendszerekben feltárt esetleges adathibák, hiányok, pontatlanságok korrigálását, így a forrásadatok folyamatos tisztítását.
Amennyiben többet szeretnél tudni a különböző megoldásokról, keresd a csapatunkat!
Telefon: 06706769500