Sokan tapasztaltátok már, hogy a megfigyelés, értékelés, visszajelzés megváltoztatja a viselkedést. Jellemzően pozitív irányba. Ez a folyamat viszont értékes időt igényel az adott vezetőtől, munkatársaktól. A Penny kereskedelmi területének menedzsmentjével, valamint az informatikai vezetőjével közösen egy ilyen kihívásra kerestünk innovatív AI alapú megoldást.
Egyszerű vásárlóként is szívesebben vásárolunk zöldséget, gyümölcsöt, ha a pult tele van szép friss termékekkel, így könnyű belátni, hogy a pult szép, megfelelő töltöttsége azonnali többletbevételt eredményezhet és egyben javítja a vásárlói elégedettséget.
Ezt a hipotézist a Penny kereskedelmi menedzsmentje egy manuális kontroll segítségével vissza is igazolta. Viszont ezt a kontrollt egy országos bolthálózat esetén kialakítani pusztán humán csapatra építve elég reménytelen feladat. Gondoljunk csak bele, hogy valakinek folyamatosan fotózni kellene a pultokat, beküldeni azokat azonnal a központba, a központban valakinek ezeket a fotókat kellene napi 8 órában azonos elvek mentén kiértékelni és azokról azonnali visszajelzést adni, összehasonlítani az egyes üzletek gyakorlatát. Ha valamire, akkor erre bizonyosan jól lehet használni a gépi tanuláson alapuló AI magoldásokat.
Arra tettünk javaslatot a Penny-nek, hogy miként lehet ezt a kihívást mesterséges intelligencia gépi tanulásos megoldásával költséghatékonyan kialakítani. Az eredményes piloton túl vagyunk, és megkezdődött az országos kiterjesztés előkészítése. Természetesen az elkészült megoldás elemei újrahasznosíthatóak más termékcsoportok esetén is, azonnali bevételnövekedést és vásárlói elégedettséget okozva.
A 4Sales csapata egyedülálló módon nem csak az AI eszköz fejlesztését, hanem kamerahálózat kiépítését is megoldja.
További testreszabott megoldásokért keresse üzletfejlesztési vezetőnket, Kardos Sándort.